Friday 25 October 2013

Nasi Lemak Greenwood

Sesampai saja di Tol Gombak pada jam 8.30 malam, perut terasa lapar. Tiba-tiba terlintas untuk makan di Greenwood. Sudah terlalu lama saya tidak ke sana. Hanya deretan kedai-kedai kecil yang terletak di persisir jalan utama tergambar di fikiran. Satu persoalan, apa yang ada di situ? Kali terakhir lama dulu, saya berhenti untuk makan makanan ala Thai.

Greenwood tidak banyak berubah dari dulu. Tetap sama, sibuk dengan kereta yang sedikit kelam kabut dan suasana juga sesuram dahulu. Selepas meletak kereta di jalan belakang, terus berjalan ke deretan kedai berhampiran jalan utama.


Dari kejauhan kelihatan orang berbaris panjang. Persoalan mula menerjah di fikiran, apa yang di jual di situ sampai oranh sanggup berbaris panjang. Rupanya mereka semua hendak menikmati nasi lemak. Saya pun turut bersama-sama berbaris. Tidak terlalu lama berbaris giliran saya telah tiba. 


Nasi lemak di sini istimewa, di alas daun pisang dan kita dapat memilih untuk menikmatinya dengan lauk-pauk seperti sambal sotong, daging rendang, daging gulai, ayam goreng, ayam gulai, paru goreng, telur goreng dan lain-lain. 

Bau wangi dari nasi di alas daun pisang betul-betul membuka selera. Sambal sotong juga tidak mengecewakan. Harga amat berpatutan dengan kuantiti lauk dan nasi yang banyak. Harga nasi lemak sambal sotong dan teh tarik hanya RM5.50. Nama kedai ini "Ujang Nasi Lemak Corner".







No comments:

Post a Comment