Friday 25 October 2013

Chukai - Kuantan - KL - Koh Samui Part 1

Seawal jam 5 pagi telah bertolak dari Chukai untuk Lapangan Terbang Kuantan. Perjalanan pagi itu memakan masa selama satu jam dengan menaiki teksi. Perjalanan lancar dengan sesekali berselisih dengan kenderaan lain.

Sampai di Lapangan Terbang Kuantan, orang telah ramai dan hanya ada masa berbaki 20 minit untuk bersolat dan mendaftar masuk untuk menaiki pesawat ke Kuala Lumpur. Jam 6.45 pagi kapal terbang bertolak dari Kuantan yang mengambil masa selama 45 minit untuk ke Lapangan Terbang Kuala Lumpur.


Sungguh tenang berada di dalam penerbangan di awal pagi. Suasana di atas sangat mengasyikkan, langit kebiruan dengan matahari mahu menampakkan diri. Masing-masing melayan perasaan antara mengantuk dan sedar. Selain dari kumpulan kami untuk ke Koh Samui (semua berpakaian baju t-shirt merah), terdapat juga kumpulan jemaah haji untuk ke Mekah. Moga mereka selamat menunaikan ibadah nanti dan selamat pulang semula ke tanah air.

Sampai saja di Lapangan Terbang Kuala Lumpur, wakil dari syarikat pelancongan (Poto Travel) telah sedia menanti. Sedikit penerangan di berikan berkenan aturcara yang akan di jalankan di Koh Samui. Kami kemudiannya di bawa menaiki dua buah bas untuk ke Lapangan Terbang Subang. Di pertengahan jalan, berhenti seketika di Hentian & Rawat untuk bersarapan pagi.

Banyak waktu terluang di Lapangan Terbang Subang sebelum penerbangan seterusnya ke Koh Samui yang di jadualkan pada 1.35 petang. 








No comments:

Post a Comment