Thursday 11 December 2014

Sup Ikan, Pasar Chabang Tiga

Suasana Pasar Chabang Tiga di waktu pagi tiada bezanya dengan pasar-pasar lain yang terdapat di Malaysia, penuh dengan orang untuk urusan jual beli. Kedatangan saya pagi itu hanya untuk bersarapan. Di dalam banyak kedai, saya tertarik dengan satu kedai yang ada menyediakan sup ikan di samping makanan lain seperti nasi lemak, nasi minyak dan lain-lain.


Sup ikan di waktu pagi adalah di luar kebiasaan. Walau pun begitu saya tetap mencuba. Rasanya agak menarik, pekat terasa rempah ratusnya dan isi ikan juga tidak begitu mengecewakan. Sup ikan ini bagus di makan bersama roti potong.

Saya lihat ramai juga orang memesan sup ikan ini. Ada yang makan di kedai dan ada pula yang membungkusnya untuk di bawa pulang pada keluarga. Saya tidak sempat bertanya dengan lebih lanjut perihal sup ikan ini. Walau bagimana pun ia dalah sesuatu yang baru untuk di nikmati.


No comments:

Post a Comment