Tuesday 30 July 2013

Muzium Toy, Pulau Pinang part 5

Muzium Toy atau Muzium Patung terletak di Jalan Tanjung Bungah di masa lawatan saya, tapi kini berpindah ke kawasan baru di Teluk Bahang. Adalah baik untuk mendapatkan alamat yang lengkap daripada ruang siber sebelum pergi ke situ.

Ini adalah pintu masuk ke Muzium Toy. Sedikit bayaran masuk di kenakan. Bayaran adalah berpatutan. Sedari ruangan masuk anda akan di sapa oleh patung- patung yang di tempatkan di situ. Di sini kamera dapat di bawa bersama. 


Banyak patung-patung dari pelbagai cerita dan layar perak terdapat di dalam muzium ini. Koleksi yang lengkap akan menguja sesiapa saja yang pernah bertandang di sini. Kadang kala terasa seram bila di kelilingi semua jenis patung-patung tersebut. Dalam banyak-banyak koleksi, saya berminat pada yang ini. Sungguh ayu berbaju tradisional. 


Mula-mula masuk ke ruangan ini terasa bagai ada yang memandang. Terbukti tepat, terletak di atas para-para adalah salah satu watak yang terkenal iaitu "spiderman". Sebesar orang yang hidup..sungguh menarik dengan lagak untuk mengeluarkan benang dari tangan. 


Ini pula adalah keluarga patung jahat. Seram hendak berdiri dekat-dekat. Takut seluruh keluarga hidup dan menganas. 



No comments:

Post a Comment