Tuesday 9 July 2013

Hari terakhir di Langkawi

Hari terakhir di Langkawi, tidak banyak aktiviti di lakukan. Seawal pagi hujan turun berserta petir. Gusar juga sebab 3 hari lepas iaitu 03jul13, Langkawi di landa banjir kilat. Syukur menjelang 9 pagi, hujan telah berhenti dan boleh pergi sarapan.

Jam 12 tenghari bas datang untuk membawa kami ke jeti. Perjalanan yang hanya mengambil masa 10 minit telah bertukar menjadi 20 minit kerana kesesakan lalu lintas. Mungkin ramai orang hendak berangkat pulang.


Kesempatan yang ada ini, sekali lagi Dataran Helang di jadikan tempat lawatan. Gambaran di waktu siang hari begitu jelas, helang kelihatannya besar sekali. Pemandangan di sekeliling jeti cantik tapi cuaca pada masa ini telah bertukar menjadi panas. Oleh itu saya lebih suka berada di dalam bangunan jeti.


Ini adalah antara barang-barang yang di beli di Langkawi. Troli yang kelihatan topi itu adalah kepunyaan saya. Harga sewa untuk troli adalah Rm1. Sangat berbaloi jika dibandingkan dengan kepayahan kita untuk mengangkat semua barang-barang tersebut.

Untuk mereka yang mahu berbelanja lagi, di dalam bangunan jeti banyak terdapat kedai-kedai yang menjual beraneka barangan dan juga makanan. Di sini juga terletak nya satu lagi cawangan kedai Ismail Group.

No comments:

Post a Comment