Friday 12 July 2013

Desa Murni Kuala Terengganu

Satu lagi cawangan kedai Desa Murni Batik telah di buka di Gong Kapas. Ianya bertepatan dengan suasana raya yang bakal tiba. Di mana di bulan puasa ini terutama di hari minggu keluarga meluangkan masa bersama mencari kelengkapan hari raya.


Terletak dekat dengan persimpangan jalan, membuatkan keadaan sedikit sesak. Di tambah pula kekurangan tempat letak kereta yang sangat ketara di bahagian hadapan. Nasib yang sama juga dengan tempat letak kereta di belakang bangunan.


Di bahagian bawah, barangan seperti jubah, baju moden, kain ela, selendang, kerongsang dan lain peralatan perhiasan wanita di jual. Harga jubah wanita di sekitar Rm40 - 60, beraneka jenis dengan kebanyakan berwarna hitam. Harga tudung kurang dari Rm10 ke Rm30++. Juga beraneka warna, rekabentuk dan saiz. Jangan terkejut bila melihat harga keronsang, yang bersaiz besar dan penuh permata hanya berharga kurang dari Rm16.


Di bahagian atas pula menjual baju kanak-kanak (jenama luar negara yang di "reject" oleh pengilang), selipar getah, jubah lelaki, songkong, kopiah, baju sembahyang wanita, sejadah, mangkuk perhiasan kaca, set cawan & teko, kain langsir, tikar kayu or tikar sarawak, karpet, baju melayu dan lain-lain.

Harga baju melayu untuk kanak-kanak bermula dari Rm20++ hingga Rm30++. Yang dewasa harga bermula dari Rm40++. Terdapat banyak saiz dan warna untuk di pilih. Kualiti kain baju melayu juga cantik. Tidak salah di kata, inilah tempat yang sesuai untuk berbelanja dengan kualiti yang berpatutan dan harga yang murah.


No comments:

Post a Comment