Friday 3 October 2014

Masak lemak cili api, Setia Alam

Nama restoren ini adalah Restoren Masak Lemak Cili Api. Ia terletak di Setia Alam, Klang. Agak susah untuk mencari restoren ini bagi yang baru, jadi untuk memudahkan anda di saran mengunakan applikasi "waze".

Restoren ini menyajikan masakan Negeri Sembilan yang terkenal dengan masakan yang berorientasikan cili padi. Apa yang lebih unik, bahan utamanya iaitu daging, ayam kampung dan ikan keli akan melalui proses penyalai sebelum di masak bersama cili padi dan santan. Selain pada itu, masak lemak siput sedut juga terdapat di sini. Jarang berjumpa dengan masakan tersebut.



Masak lemak daging salai bersama sayur kacang panjang menjadi hidangan tenghari saya pada hari itu. Sedap dan enak. Tidak cukup sepinggan nasi tetapi bila di ingatkan kepada azam saya yang mahu menguruskan badan, hajat menambah nasi di batalkan.

Bagi mereka yang tidak tahan kepada kepedasan cili padi,  jangan risau kerana masakan berasaskan sup juga terdapat di sini.

Suasana tempat makan yang bersih dengan persekitaran yang aman membuatkan saya selesa berada di restoren tersebut. Harga juga agak berpatutan di sini. Saya dapat merasakan yang saya pastinya akan berkunjung lagi ke sini.

No comments:

Post a Comment