Thursday 7 November 2013

Roti Canai Ikan, Kijal

Keluar saja dari tempat kerja pada jam 6 petang, perut terasa lapar. Otak mula ligat berfikir hendak makan apa pada malam ini. Tiba-tiba teringat pada roti canai ikan di Kijal. Roti canai ikan ini di perkenalan oleh seorang kenalan di kilang. Katanya jika cuba sekali, pasti akan bertandang lagi.


Terus saja saya memandu menghala ke pekan lama Kijal. Kedai tersebut terletak berdekatan balai polis, cuma selang dua rumah rasanya. Kedai tersebut agak kecil dan berpagar kuning. Jadi anda perlu memperlahankan kereta untuk pastikan anda tidak terlepas kedai tersebut.

Cara membuatnya adalah sama dengan roti canai telur, cuma gantikan telur dengan serunding ikan. Ianya akan di sertakan kuah kari dan kuih dal. Saya suka campurkan kedua-dua kuah tersebut. Selepas itu roti canai ikan Ianya juga enak di makan begitu sahaja tanpa kuah.

Selalunya saya membeli tiga keping roti canai ikan untuk di bawa pulang. Harga untuk tiga keping adalah RM4.50. Murah dan enak, baunya saja cukup membuatkan kita tidak sabar untuk menikmatinya. Kedai ini ditutup pada hari jumaat.

No comments:

Post a Comment