Monday 4 November 2013

Karipap Panas Taman Gelora

Dari Megamall Kuantan, kereta kami bergerak menghala ke Taman Gelora. Selain dari pantai dan taman yang indah di sini, terdapat satu lagi tarikan iaitu karipap panas. Gerai menjual karipap ini telah wujud agak lama di situ. Tidak sah berkunjung ke sini tanpa menjamah karipap panas tersebut.


Semasa kami sampai pada jam 3 petang, kelihatan sebarisan orang beratur untuk membeli. Di sini juga ada di sediakan bangku-bangku dan meja-meja untuk pelanggan menjamu selera. Selain pada karipap, kuih cucur udang, popiah, minuman sejuk dan minuman panas juga ada di jual.


Harga sebiji samada karipap atau cucur udang atau popiah adalah RM1 satu. Harganya agak mahal tapi amat berbaloi dengan keenakannya. Selain pada itu, layanan yang di beri juga memuaskan. Tuan punya kedai bernama Pak Ngah, sungguh mesra bersesuaian dengan bidang yang di ceburi.

Sepanjang pemerhatian saya di sini, orang semakin ramai beratur menjelang petang hari. Berbagai bangsa kelihatan, ada yang bersama keluarga makan di sini dan ada yang membawa pulang sekurang-kurangnya satu plastik penuh karipap.

No comments:

Post a Comment